Din varukorg är för närvarande tom!
Frakt och Returer
Denna retur- och återbetalningspolicy (”Policy”) är en del av villkoren för Evasbroderi AB AB (”vi”, ”oss”, ”vår”). Den beskriver villkoren och procedurerna för att returnera produkter köpta från vår online butik och få en återbetalning. Genom att göra ett köp accepterar du (”kund”, ”du”, ”din”) att följa denna policy.
Broderingsprocess
Handläggningstiden för att skapa ditt plagg genom brodering är vanligtvis mellan 3 – 10 arbetsdagar. Den totala leveranstiden, från beställning till mottagande, kan uppgå till 13 arbetsdagar.
För produkter inom linjekonst och porträtt tillkommer ytterligare 3–7 arbetsdagar för att skapa och godkänna din design. Vi skickar linjekonsten/designen till den e-postadress du angav vid beställningen. När du har godkänt designen påbörjas broderingsprocessen. Den totala leveranstiden för linjekonst- och porträttprodukter kan därför bli upp till 20 arbetsdagar.
Vi strävar alltid efter att uppfylla våra kunders förväntningar och leverera produkter av högsta kvalitet. Skulle förseningar uppstå kontaktar vi dig via e-post. Alla beställningar tillverkas och skickas från Sverige.
Har du frågor eller behöver mer information om din beställning? Kontakta vår kundtjänst på Kontakt@evasbroderi.se.
Leveranstid
- Beräknade leveranstider: Leveranstider är uppskattningar och anges vid beställningstillfället. Vi strävar efter att leverera inom den angivna tidsramen, men vi kan inte garantera leveranstider på grund av oförutsedda omständigheter som ligger utanför vår kontroll.
Fraktkostnader
- Fraktkostnader: Fraktkostnader beräknas baserat på leveransalternativet, produktens vikt och storlek, samt destination. Fraktavgiften kommer att visas under kassaprocessen innan du slutför ditt köp.
- Fri frakt: Vi kan erbjuda fri frakt vid beställningar över ett visst belopp, beroende på kampanjer eller villkor som gäller vid beställningstillfället.
- Fraktkostnader vid retur: Eventuell returkostnad bekostas av kunden själv.
Leveransområden
- Nationell frakt: Vi levererar inom Sverige
Leveransadress
- Korrekt information: Du är ansvarig för att ange en korrekt och fullständig leveransadress. Vi tar inte ansvar för förlorade eller försenade leveranser på grund av felaktiga adressuppgifter.
- Adressändringar: Om du behöver ändra leveransadressen efter att du har gjort en beställning, vänligen kontakta oss omedelbart. Ändringar kan endast göras om beställningen inte redan har skickats.
Leveransbekräftelse och spårning
- Bekräftelse: När din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse via e-post som inkluderar spårningsnummer (om tillgängligt).
- Spårning: Vi skickar ditt paket med PostNord. Du kan enkelt följa din leverans och hålla dig uppdaterad via PostNord-appen eller på deras hemsida.
- När vi har packat och skickat ditt paket får du en bekräftelse via SMS eller e-post med en spårningslänk, så att du kan följa försändelsen i realtid.
Risk för förlust
Om en produkt förloras eller skadas under transporten, vänligen kontakta oss omedelbart. Vi kommer att hjälpa till på alla sätt vi kan.
Oförutsedda händelser (Force Majeure)
Force Majeure-händelser: Vi är inte ansvariga för eventuella förseningar eller underlåtenhet att fullgöra våra förpliktelser om sådan försening eller underlåtenhet beror på händelser utanför vår rimliga kontroll (t.ex. naturkatastrofer, krig, strejker).
Ej mottagna försändelser
- Ej mottagen leverans: Om en försändelse inte kan levereras på grund av att mottagaren inte är tillgänglig eller om leveransinformationen är felaktig, kan försändelsen returneras till oss. Eventuella extra fraktkostnader kan tillkomma för omleverans.
- Upphävda beställningar: Om en beställning returneras till oss på grund av att den inte kunnat levereras, förbehåller vi oss rätten att debitera fraktkostnader för både ursprungsleveransen och eventuell omleverans.
Berättigande för returer
• Tidsram: Produkter måste returneras inom 14 dagar från mottagandet.
• Produkters skick: För att vara berättigad till retur måste produkterna vara oanvända, i samma skick som du tog emot dem och i originalförpackningen.
• Ej-returnerbara föremål: Vissa varor kan inte returneras, inklusive men inte begränsat till presentkort och personligt anpassade broderier. Dessa produkter är tydligt markerade på vår webbplats.
Returprocess
• Initiera en retur: För att initiera en retur, kontakta vår kundtjänst på Kontakt@evasbroderi.se med ditt beställningsnummer och information om produkten du vill returnera. Vi kommer att förse dig med ett RMA-nummer (Return Merchandise Authorization) och instruktioner om hur du går tillväga.
• Kunden kommer även att kunna initiera returprocessen med sitt eget användarkonto. Han kommer dock inte att returnera någon av sina produkter utan att ha fått returgodkännande från oss.
• Returfrakt: Du är ansvarig för att betala fraktkostnaderna för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte såvida inte returen beror på ett fel från vår sida (t.ex. att du fått en felaktig eller defekt vara).
• Returbehörighet: Alla returer måste godkännas av vår kundtjänst och åtföljas av ett RMA-nummer. Otillåtna returer kommer inte att accepteras.
Inspektion och godkännande
• Inspektion av returer: När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att meddela dig om godkännandet eller avslagandet av din återbetalning. Denna process tar vanligtvis 14 dagar.
• Godkännandekriterier: Produkter måste uppfylla våra behörighetskriterier för att godkännas för återbetalning. Föremål som är skadade, inte i originalförpackningen, eller som visar tecken på användning kommer inte att vara berättigade till återbetalning.
Återbetalningsprocessen
• Behandlingstid: Om din retur godkänns kommer din återbetalning att behandlas inom 14 dagar efter att vi mottagit den returnerade produkten.
• Återbetalningsmetod: Återbetalningar kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsmetod som användes för köpet. Om detta inte är möjligt kommer vi att kontakta dig för att ordna en alternativ metod.
Ej återbetalningsbara föremål
Presentkort: Presentkort är ej återbetalningsbara.
Reavaror: Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas; reavaror kan inte återbetalas.